شناسهٔ خبر: 21035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست کمیته حقوقی اروندرود در بندرخرمشهر

اروند رود مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری اولین نشست کمیته حقوقی اروندرود در سال ۹۵ به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: این نشست به ریاست مدیرکل امور حقوقی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای کمیته حقوقی اروند در محل سالن اجتماعات بندرخرمشهر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست ضمن اشاره به اقدامات اخیر سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز خارج‌سازی مغروقه‌های سمت ساحل ایران، گزارش کاملی در خصوص آخرین وضعیت مغروقه‌ها و پروژه‌های جاری در دست اقدام بندرخرمشهر ارائه شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: همچنین در این نشست موضوع ضرورت تسهیل روند صدور مجوزهای لازم برای عملیات شناورسازی مغروقه‌ها مطرح شد و هماهنگی‌های لازم میان ارگان‌های دخیل در این موضوع صورت گرفت.

دریس در ادامه افزود: در بخش دیگری از نشست، ضمن بررسی نقشه‌های دریایی رودخانه اروند و تغییرات مسیر دریانوردی خط تالوگ رودخانه، بر ضرورت تسریع فراهم کردن شرایط و مقدمات لازم برای راه اندازی دفتر مشترک هماهنگی بین ایران و عراق (CBC) و همچنین لایروبی رودخانه اروند از سوی کلیه کمیته حقوقی اروند مورد تأکید قرار گرفت.

به گفته وی تأکید بر لزوم ساماندهی شناورهای مشغول در رودخانه اروند از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از دیگر موارد مطرح شده این نشست بود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ادامه اعضای کمیته حقوقی اروند با حضور در دفتر مشترک هماهنگی بین ایران و عراق آخرین وضعیت آماده‌سازی این دفتر را مورد بررسی قرار دادند.

دریس گفت: پس از آن اعضای کمیته حقوقی اروند توسط یک فروند شناور از رودخانه اروند بازدید میدانی کردند.

وی افزود: در جریان این بازدید طرح‌های در حال اجرا در رودخانه اروند، اسکله صیادی در حال ساخت بندرآبادان، وضعیت ساحل‌سازی رودخانه اروند و تأسیسات صنایع دریایی (بحرگان) مورد مشاهده قرار گرفت.

یادآور می‌شود؛ اعضای کمیته حقوقی اروند متشکل از اداره کل حقوقی وزارت امور خارجه، اداره کل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو، سازمان جغرافیایی کشور و اداره امور مرزی ستاد کل نیروهای مسلح است.

نظر شما